Monday, March 28, 2011

Menu dari dapur

Gambar ni diambil masa minum pagi dalam Kem Team Building kat Kemunyang Sibu. Sedap, cuma inti dia keras sikit tak macam yang sebelum ni saya pernah makan. Warna kuih ni sangat la menarik dan yang paling best sekali ialah pulut panggang yang kat belakang tu. Tak ada inti, tapi sangat sedap dimakan begitu sahaja. Itulah nikmat dunia, belum lagi nikmat di syurga nantikan. Memang tak dapat nak dibayangkan bagaimana tahap nikmat itu.


 Alhamdulillah, percubaan pertama untuk buat kek span menjadi dan sangat sedap serta sihat sebab saya dah kurangkan kandungan gula. Percubaan kedua telah pun berjaya jugak, malah semakin sedap. nyum...nyum...inilah resepi yang ter'SANGAT'lah mudah untuk dibuat. Kalau nak buat kek untuk ulangtahun pun boleh je dan lebih menjimatkan duit. Memang berbaloi.


Kuih ni ala-ala kuih lengang tapi lain sedikit dari segi inti dia. Buatan tangan sendiri ni tau, tetiba bangun pagi tu terasa nak masak. Resepi plak main tabur je, asalkan menjadi. Alhamdulillah, menjadi jugak dan sangat sedap. 


Inilah snack yang paling mudah dan mengenyangkan. Bagi teman-teman yang nak berdiet tapi selalu je rasa lapar, boleh la gantikan snack anda yang sebelum ini adalah keropok, kerepek atau biskut dengan snack buah ni. Lagipun buah sangat bagus untuk penghadaman dan jugak kulit. Selamat mencuba.



-Sekian-

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...