Tuesday, May 10, 2011

Tusukkan di hati bernanah berdarah

Jika mudah untuk ungkapkan semuanya dengan kata-kata pasti sudah terluah segalanya. Bertapa sakit hatiku ini hanya ALLAH yang lebih mengetahui. Ya ALLAH hanya kepada-MU ku bermohon segalanya. Jangan KAU biarkan hatiku ini tercemar dengan godaan nafsu dan hasutan syaitan. Aku telah mampu bertahan dengan setiap yang terjadi dan tuduhan buatku selama ini, tapi biarlah kali ini KAU terus berikan aku sedikit kekuatan. Hanya ini yang aku perlukan dari-MU Ya ALLAH. Aku hamba-MU yang lemah, aku tak akan biarkan sikap yang ada pada dirinya memakan diriku kembali. Ya Rahman, KAU berikanlah kasih sayang dalam hatinya biar dia lebih mengenali erti sebuah kepercayaan. 

Aku yakin pasti ada yang lebih baik untukku sedang menanti. Dan aku yakin Ya ALLAH segala yang terjadi ini pasti ada hikmah disebaliknya. Hari dan saat itu pasti akan tiba nanti, aku yakin. 

Padamkan BARA dalam hatimu dengan AIR istighfar dan zikir, insyaALLAH, ALLAH bersama dengan hamba-NYA yang bersabar.

"Lisa, jangan kau biarkan hatimu terus diselubungi dengan kekotoran dan kegelapan, berzikir dan beristighfarlah, pasti ketenangan ALLAH akan terus bersamamu...La Tahzan, innallah hamaana"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...